Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej nie czuje się komfortowo z uwagi na docierające do niego bodźce zewnętrzne

2019-07-24

Dziecko nieustannie poszukuje ruchu, pobudza się rotacjami, może uderzać się w uszy, głową wywołując stymulację wibracyjną. Zachęcaj dziecko do próbowania nowych pokarmów o różnych smakach i konsystencji. Ma to związek z rosnącą liczbą dzieci, u których diagnozuje się zaburzenia integracji sensorycznej. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej nie czuje się komfortowo z uwagi na docierające do niego bodźce zewnętrzne. Nie chrońmy dziecko przed różnymi zapachami. Dziecko mające zaburzenia integracji sensorycznej wymaga specjalistycznej terapii i regularnej oceny specjalisty. Mamy wówczas do czynienia z zaburzeniem integracji sensorycznej. To od nas- rodziców, nauczycieli, pedagogów- zależy, czy damy szansę dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej na normalne, spokojne i zdrowe życie oraz funkcjonowanie w społeczeństwie. Zachęcaj dziecko do ciągnięcia wózka, liny, dużych zabawek. Dziecko może zachowywać się niezrozumiale dla dorosłych, sprawiać problemy wychowawcze, które jednak nie wynikają z jego złośliwości, ale właśnie z zaburzeń integracji sensorycznej. Dziecko płacze, a ty, niemal rwąc włosy z głowy, zastanawiasz się, dlaczego i przede wszystkim – jak ukoić płacz niemowlęcia. Dysfunkcje integracji sensorycznej u dzieci autystycznych. W integracji sensorycznej biorą udział podstawowe zmysły takie jak dotyk, równowaga, uczucie ciepłą. „Czy zabrać dziecko na pogrzeb? Czy warto szukać specjalistycznej poradni pedagogiczno-psychologicznej, kiedy nasze dziecko potyka się na prostej drodze, spada z krzesła, stale przewraca szklankę z sokiem? Przejmowanie inicjatywy przez dziecko w zabawie świadczy o dobrym kierunku terapii. Dziecko koncentruje się na prostych, powtarzających się czynnościach, bo zadania bardziej skomplikowane są trudniejsze do kontrolowania. Dziecko ciągle skacze, uderza innych i przewraca się. W konsekwencji dziecko cierpi oraz zachowuje się sprzecznie z naszymi oczekiwaniami. W odwrotną stronę mamy szukanie smaków w dziwnych miejscach: dziecko może lizać powierzchnie, ciągłe wkładać przedmioty do ust, obgryzać paznokcie, jeść rzeczy, które nie są jadalne (np. Gdy mózg nie jest w stanie odpowiednio przetwarzać podstawowych bodźców zmysłowych, nie wytworzy zdolności integracji sensorycznej. Wyznacz miejsce na ścianie, na które dziecko będzie mogło napierać rękami i stopami. Zachęcaj dziecko do pchania przed sobą wózka spacerowego, wózka z zakupami, zabawkowej kosiarki do trawy, dużych zabawek. Dziecko może uruchomić motywację do działania, jeśli stosunkowo łatwo potrafi przewidzieć efekt kolejnych ruchów swego ciała, może przewidzieć konsekwencje zdarzeń w otoczeniu.